Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

aromatherapie

  • bella boares

    …vond ik niks over op de site van de VtdK, ik was nieuwsgierig hoe onze ‘sceptici’ hierover denken…

    groetjes bella

  • PeKa

    Aromatherapie hoort thuis in beautysalons en parfumerieën. Geneeskrachtige claims zijn óf onzin óf sterk overdreven.

    Peter :)

  • bella boares

    En waarom denk je dit?

  • PeKa

    Tsja, een beetje om dezelfde reden waarom ik denk dat de gemiddelde tv-reclame over waspoeders, huidcrèmes en bronwaters onzin zijn.

    Peter :)

  • bella boares

    Als je geen zin hetb in de discussie reageer je toch gewoon niet, joh.

    Ik ga echt niet alles uit je trekken hoor.

  • PeKa

    Huh :? …. waar maak jij uit op dat ik geen zin heb in een discussie??

  • bella boares

    Uit je antwoorden joh.

    >>Tsja, een beetje om dezelfde reden waarom ik denk dat de gemiddelde tv-reclame over waspoeders, huidcrèmes en bronwaters onzin zijn.<<

    Vind ik niet echt het begin van een zinnige discussie…

    Maar doe vooral je ding als je denkt er nog iets van te kunnen maken.

    Zal ik je op weg helpen?

    Weet je bijvoorbeeld wel iets van aromatherapie af, of ga je alleen af op de koude rillingen die de naam je over je rug doet laten lopen? (was dat een goede nederlandse zin? ;-) )

    Wat is de reden dat jij denkt dat het onzin is?

  • PeKa

    Bella schreef:

    > Wat is de reden dat jij denkt dat het onzin is?

    Heb ik al antwoord op gegeven…. wat is de reden dat jij denkt dat het zin is??

    Peter :)

  • bella boares

    Je hebt helemaal geen antwoord gegeven, maar goed.

    voorbeeldje:

    >>De antibiotische kracht van sommige etherische oliën ligt zeer hoog. dr. Paul Belaiche geeft daar in zijn boek: Traité de phytotherapie et d'aromatherapie (1979) diverse voorbeelden van. De Spaanse oregano, tijm en kaneel komen wat betreft de antibiotische kracht als hoogste uit de bus. Stelt men de gemiddelde antibiotische kracht op het getal 100, dan is het gemiddelde voor de Spaanse oregano 87.3, de tijm 71.1 en kaneel 68.7. Ook op diverse schimmels, zoals de candida albicans hebben sommige oliën een gunstige invloed en bij de Spaanse oregano ligt het getal bij de candida op 77, bij de tijm op 70 en kaneel op 67. Bij de Staphylococcus Aureus ligt de Spaanse oregano op 88 en bij de Alcalescens Dispar zelfs op 100. Het is dan ook niet onmogelijk om bijvoorbeeld een blaasontsteking d.m.v inwrijvingen met een verdunde olie, spoedig te genezen. Het is gebleken dat de olie die wordt ingewreven na slechts 20 minuten al in de urine is terug te vinden, zodat het zijn werk als antibioticum al heeft kunnen doen.<<

    more to follow…

  • PeKa

    Dr. Paul Belaiche is een aanhanger van fyto- en aromatherapie, die zal best wel positieve resultaten uit zijn onderzoeken krijgen.

    Wat zegt onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek over aromatherapie??