Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kandidaten Kackadorisprijs 2006 voor bevorderen kwakzalverij

  • Hans

    De kandidaten voor de Kackadorisprijs 2006 zijn bekendgemaakt:

    http://www.kwakzalverij.nl/php/display/ap/588/1

    Wie zou het worden? Ik gok op Annemarie Postma.

    Hans

  • kdt

    Als RIVMer schaam ik me nu…

  • Lennie

    Mag ik meedingen naar deze prijs? Ik ben de eigenaar van zowel www.allergie-weg.nl als van www.whichoneworks.eu. Ik bevorder dus volop alternatieve geneeswijzen en verdien jullie straf!

  • Hans

    Lennie schreef:

    >

    > Mag ik meedingen naar deze prijs? Ik ben de eigenaar van

    > zowel www.allergie-weg.nl als van www.whichoneworks.eu. Ik

    > bevorder dus volop alternatieve geneeswijzen en verdien

    > jullie straf!

    Stuur even een mailtje naar de VtdK!

    Maar ik denk, dat je flinke concurrentie krijgt.

    Hans

  • GTT

    Zouden de beoefenaars van de reguliere geneeskunde niet de absolute voorrrang moeten krijgen. Volgens de gegevens van dr. Barabara Starfield zijn dokters namelijk de 3e belangrijkste doodsoorzaak. (Is US Health Really the Best in the World?" JAMA. 30/7/2000. 284: 483-485.

    Volgens deze cijfers zijn (hospitaal)dokters alleen al verantwoordelijk voor 225.000 doden per jaar waardoor ze zich net achter cardiovasculaire ziekte, beroerte en kanker plaatsen.

    Een vooruitgang in vergelijking met de vorige cijfers (Quality of Care Research. Internal Elegance and External Relevance. Barabara Starfield. JAMA 1998. 280:1006-1008), toen ze nog op nummer vier stonden.

    Jammer genoeg werd sindsdien, bij mijn weten, deze vervolgreeks niet meer voortgezet. Het is dus best mogelijk dat ze momenteel de absolute nummer één zijn. En nog worden ze niet genomineerd voor deze prijs.

  • wim jansen

    De VtdK is een club die zich beijvert om alternatieve geneeswijzen te beschadigen, ten koste van de patient. Daarmee schendt dat selecte groepje hun Eed van Hippokrates, die eens is opgesteld door die super-kwakzalver, die alternatieve heelmeester, weet u wel. Voor alles niet schaden.. luidt die eed. Als de “heren” eens de moeite namen om wat meer vakliteratuur te lezen, niet alleen wat in hun smalle straatje te pas komt zouden ze hun onvergeeflijke misstappen herkennen. Maar nee hoor, met subsidie van de farmacie schelden ze vrolijk verder.

    Het is een abject stelletje en ik hoop dat ze eens, ja eens, in de armen gedreven zullen worden van de alternatieve geneeskunde.

    En dat ze ooit, in het hiernamaals, Hippokrates zullen ontmoeten die ze tot rede bekeert. Maar helaas zullen ze, tot dat moment, met hun maligne ongeloof en onwetenschappelijke rigiditeit meer ziek maken dan genezen!

  • kdt

    Gelukkig heeft de vtdk steeds meer leden en komen er minder kwakzalvers.

    Het gaat dus de goeie kant op.

  • ongelovige

    Nee.

    Alleen mensen die we wel serieus zouden moeten nemen komen in aanmerking.

    Kwakzalvers als u, die gewoon herkenbaar zijn voor iedereen, niet.