Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Homeopathy

  • kaos

    Vraagje:

    Waarom wordt door fabrikanten zo vaak het etiket ‘homeopatisch preparaat’ gebruikt als het preparaat een duidelijk fytotherapeutisch karakter heeft, m.a.w. niet met homeopathie van doen.

  • Poor Sceptic

    Omdat homeopatie meer in is dan het kruidengedoe.

    Overigens, kruidjes kunnen in tegenstelling tot de homeopatische verdunningen wel werken en kunnen dus gevaarlijk zijn. De natuur is niet altijd zo aardig.

    PS

    :)

  • Kees

    De mensen laten zich ook graag bedotten oftewel besodemieteren,

    ook is het zo als de 1 het gebruikt wil de ander niet onder doen

    de ene maakt de ander gek*D

    Kees

  • monique

    Kijk maar naar de allopatische geneeswijzen. En de farmaceutische industrie wordt maar rijker en rijker.

  • kaos

    monique schreef:

    >

    > Kijk maar naar de allopatische geneeswijzen. En de

    > farmaceutische industrie wordt maar rijker en rijker.

    Wat heeft dat met mijn vraag te maken?

  • monique

    Niks, wanneer je de lijn op de juiste manier gevolgd had, had je kunnen zien dat ik een reactie op Kees gegeven heb.

  • peter

    Een van de oorzaken waarom de verwarring rond de homeopatische etikette

    is ontstaan,komt omdat de klinische en klassieke homeopathie,en fytotherapeutische toepassingen op een hoop zijn gegooid,door inderdaad de 95% van de producenten van dergelijke preparaten.

    In de klassieke homeopathie bestaan ongeveer 1500 preparaten,in de winkel zijn er plusminus 6000 ! te koop.

    Ter verduidelijking:een klinisch homeopaath(90% van de homeopaten) schrijft in algemeen een middel voor

    na aanleidng van een klacht,bv,hooikoorts,migraine,darmproblemen,etc.

    en werken vaak met complex middelen.

    Een klassiek homeopaath, houdt vooral rekening met de wijze waarop je reageert op een klacht,waarbij je gemoed !! erg belangrijk is,hij houdt ook rekening met je konstitutie en miasma.

    Een voorbeeld van de klassieke methode: iemand heeft eczeem met rode vlekken en jeuk ,de persoon heeft ook een hekel aan stilstaan,kan dit ook bijna niet,en loopt iets voorover,

    dan zal men eerder aan het middel sulphur denken.

    Iemand met exact dezelfde eczeem,heeft de neiging om soms vreemde dingen te eten bv, rauwe spaghetti,bevroren frites,dan zal men eerder kiezen voor graphites.

    Dus niet de aard van de eczeem is belangrijke maar de omstandheden eromheen

    ook wel modaliteiten genoemd.

    Dergelijke preparaten vind je ook niet zo snel bij een drogist/apotheek,er staan wel prachtige vitrinekasten vol met de complex middelen.

    De klinische homeopaten geven een middel met soms wel 20 verschillende preparaten (complex middelen),in de hoop dat als de wind goed staat,er wel iets werkt.

    Ik noem dat ook wel “luie” homeopaten.

    Helaas vallen 80% van de verkrijgbare hom. preparaten hieronder.

    Om de puinhoop nog groter te maken:er zijn talrijke zich klassiek noemende homeopaten die zich ook bezondigen aan deze commerciele vorm van behandelen.

    Peter

    klassiek homeopaath

  • Flyke

    Hoi Peter

    Ik weet wat je bedoeld met het zoeken naar het juiste middel.

    Maar ik denk ook dat het met opvoeding te maken heeft bv angsten,slapen,eten enz.En daar heb ik dan een probleem mee.

    We aten vroeger thuis wat de pot schafde en dat lust ik nie was taboe.

    Schrik hebben was ook niet nodig en als je moe was kon je wel slapen,begrijp je me een beetje.Waar zit dan mijn probleem als ik naar een homeopaat ga?

    Ik denk dat ik een muur om me heen heb gebouwd en die wil ik weg maar weet nie hoe.

    Hoe weet je of je het juiste middel gekregen hebt en hoelang is de werking ervan?

    Groetjes Flyke

  • peter

    Hoi flyke

    Goeie vraag.

    Je hebt gelijk met de opvoedings opmerking maar des al niet te min blijf je toch je eigen voorkeuren en weerstanden behouden.

    De kunst bij een klassiek hom.anamnese is bestaat vooral uit

    de manier van vragen stellen,en “het tussen de regels door lezen”

    Bv.je vraagt niet snoep je veel ? maar stel je bent in een snoepwinkel

    en je mag kiezen wat pak je eerst?

    Dus iemand kan verzot zijn op chocolade maar eet het niet omdat ie er pukkels van krijgt,het gaat dus om de trek.(chelidonium)

    Heb je meteen na de maaltijd weer zin om iets eten,maar je pakt geen boterham omdat het niet mag van je ouders,wordt je onrustig en begint aan je puistjes te krabben tot bloedens toe,dan kan dit duiden op een een phosphorus beeld,zoals wij dat noemen.

    Iemand heeft eigenlijk een hekel aan verjaardagsfeestjes maar gaat wel mee om gezeur van familie te voorkomen,achteraf vond ie het toch wel gezellig (silicea)

    Bij angst ,schrik etc,gaat het er vooral om, hoe je er op reageert.

    bv. trek je wit weg,begint je hart te bonzen,wordt je boos,ga je transpireren en op welk lichaamsdeel,hoe reageer je als je alleen bent,en hoe in aanwezigheid van anderen.

    Stel je bent alleen thuis je hoort een geluid achter het huis, denk je dan meteen aan een inbreker?en heb je ook nog last van wratten,dan lijkt op een thuya beeld.

    Ik weet het klinkt een beetje stom ,maar ik moet even zo simpel stellen om het principe duidelijk te maken.Anders heb ik wel 100 paginas nodig.

    Een kind huilt vanwege buikkrampen,en is alleen te kalmeren door het op te pakken en mee rond te lopen.,dan is dit een chamomilla beeld ,of het kind nu tandpijn of buik pijn heeft maakt niet zo veel meer uit.,het gaat om de reactie bij het oppakken.

    Als allerlaatste is het erg belangrijk om op te letten wat een client tegen je zegd

    als ie vertrekt “met de deurkruk in de hand”,vaak krijg je dan de informatie waar je al een 1/12 uur op gewacht hebt.

    peter

  • Visje Vitalis

    Je miasma???

    Blurp, blurp, blurp, wat is dat?

    Visje Vitalis

    de denkende goudvis van Ivar Moll