Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

whahaha, weer een puntje

  • Koen

    In het duister tasten

    (14-4) Fabrikanten van veel gebruikte antidepressiva hebben geweigerd details van alle klinische trials met kinderen openbaar te maken. Hiermee onthouden zij informatie aan die artsen die vrezen dat deze middelen sommige kinderen suïcidaal kunnen maken. Volgens de Washington Post van 29 januari 2004 zeggen onderzoekers, die op de hoogte zijn met de niet gepubliceerde data, bovendien dat de meerderheid van de niet gepubliceerde trials uitwees dat kinderen het op deze medicijnen niet beter deden dan op placebo’s.

    Bron: BMJ, 28 februari 2004

  • kaos

    Prachtig toch dat zelfregulerend en corrigerend systeem van de medische wetenschap.

    Er wordt niets onder het tapijt geschoven.

    Fabrikanten zouden alle trials openbaar moeten maken, ook de trials die niet meer werking dan placebo's geven.

  • monique

    Kaos, wat bedoel je in vredesnaam met zelfregulerend en corrigerend systeeem van de medische wetenschap. Er wordt niets onder het tapijt geschoven.

    Laat me niet lachen. Zolang de allopatische geneeskunde dingen voor de consument achter houdt, zijn ze niet goed bezig. Met andere woorden: ze bedriegen de boel willens en wetens. Voor zover de allopatische geneeskunde.

    Van mij mogen ze nog eens een aantal jaren verder studeren en dan met name het volgende onderwerp: Eerlijkheid.

  • kaos

    monique schreef:

    >

    > Kaos, wat bedoel je in vredesnaam met zelfregulerend en

    > corrigerend systeeem van de medische wetenschap. Er wordt

    > niets onder het tapijt geschoven.

    Alle missers en fouten komen uiteindelijk aan het licht. Zie enkele beruchte zaken zoals de softenon affaire etc.

    Ik ben met je eens dat er regelmatig fouten worden gemaakt. We hebben echter de wetenschappelijke onderzoekers, inspecties, registratieautoriteiten etc., die zaken controleren.

    > Laat me niet lachen. Zolang de allopatische geneeskunde

    > dingen voor de consument achter houdt, zijn ze niet goed

    > bezig. Met andere woorden: ze bedriegen de boel willens en

    > wetens. Voor zover de allopatische geneeskunde.

    > Van mij mogen ze nog eens een aantal jaren verder studeren en

    > dan met name het volgende onderwerp: Eerlijkheid.

    De alternatieven hoeven niets te bewijzen;

    Trefwoorden bij de alterneuten zijn:

    Nep, oplichterij, pseudo wetenschap, grof geld verdienen, pseudo cursusjes, vooral niets bewijzen, goedgelovigheid, opportunisme en last but not least oneerlijkheid.