Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Reaktie VtdK op tuchtmaatregelen tegen artsen Millecam

  • Hans

    Hier de reaktie van de Vereniging tegen de Kwakzalverij op de tuchtmaatregelen tegen artsen Millecam:

    http://www.kwakzalverij.nl/php/display/ap/530/1

    Ik denk, dat andere kwakzalvers een beetje op moeten gaan passen.

    Hans

  • Jessika

    De conclusies die de VtdK trekt zijn m.i. niets nieuws. Uiteindelijk is er niet echt iets veranderd: Patiënten moeten goede (accurate) medische zorg krijgen c.q. worden aangeboden. Als de patiënt zich uit vrije wil richt tot een alternatief genezer moet deze de patiënt wijzen op de ernst van de situatie en de patiënt proberen te bewegen om een regulier arts te bezoeken. In het geval dat een regulier arts reeds is geconsulteerd moet contact met de arts worden opgenomen en onderhouden door de alternatief genezer (volkomen onlogisch, omdat de regulier arts over het algemeen te kortzichtig is om de alternatief genezer hoe dan ook serieus te nemen, hoe wil de VtdK dat ondervangen? Wordt de regulier arts ook strafbaar als hij/zij niet wil overleggen met de Alternatief Behandelaar?) Als er in het geheel nooit een regulier arts is bezocht aangaande de klacht, is er voor de alternatief genezer hoegenaamd geen gesprekspartner buiten de patiënt. Overigens hoe staat het met de privacy en geheimhoudingsplicht van zowel regulier als alternatief? Vervalt dat hiermee of moet het in een nieuw vat gegoten worden? Het zelfbeschikkingsrecht, moet dat direct door het toilet? Volgens mij zijn de conclusies van de VtdK op zijn zachtst gezegd onvolledig!

    Groet, Jessika

  • hanni van hemme

    Jessika, ik ben door mijn huisarts gewezen op de ernst van mijn situatie. Hij is als tussenpersoon opgetreden en doet dat nog steeds op verzoek van mijn internist.

  • PeKa

    Jessika schreef:

    > Als de patiënt zich uit vrije wil richt tot een alternatief genezer

    > moet deze de patiënt wijzen op de ernst van de situatie en de

    > patiënt proberen te bewegen om een regulier arts te bezoeken.

    Die alterneuten toch…. aan de ene kant een grote mond hebben en mensen laten geloven dat zij echte ziekten kunnen genezen, en als er dan een zieke patiënt zich meldt zeggen dat'ie maar beter naar een echte dokter kan gaan!! :D

    Peter :)

  • Jessika

    Let op: Dit is dus de conclusie die de VtdK trekt uit het vonnis, niet mijn persoonlijke visie op de zaak, hoewel het mij een logisch iets lijkt, dat je niet iets gaat doen wat je niet kunt, je moet je beperkingen kennen. Ik ga voor het plakken van mijn band ook niet naar de schoenmaker!

    Groet, Jessika

  • Jessika

    Zo zou het eigenlijk altijd moeten gaan!

    Groet, Jessika

  • PeKa

    En jouw huisarts is een alternatieve arts, als ik het goed begrijp??

    Peter

  • Jessika

    Nee, waar maak je dat uit op?

    Groet, Jessika

  • PeKa

    Mijn vraag was gericht aan Hanni….

    Peter :)

  • Jessika

    Ik zie het, verkeerde draadje, sorry

    Groet, Jessika