Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kees Boegem onverbeterlijk

  • Hans

    Vooruit dan maar. Nog één, speciaal voor bella boares:

    http://www.kwakzalverij.nl/php/display/ap/523/1

    http://home.wanadoo.nl/jcmonkenhout/

    Patient lijkt niet te begrijpen, dat onderzoekers niet zo maar wat experimenteren met mensen en dat kanker bestrijden lastiger is dan wat tumorcellen in een petrischaaltje doden.

    Hans

  • Hans

    Hans schreef:

    >

    > Vooruit dan maar. Nog één, speciaal voor bella boares:

    > http://www.kwakzalverij.nl/php/display/ap/523/1

    >

    > http://home.wanadoo.nl/jcmonkenhout/

    >

    >

    > Patient lijkt niet te begrijpen, dat onderzoekers niet zo

    > maar wat experimenteren met mensen en dat kanker bestrijden

    > lastiger is dan wat tumorcellen in een petrischaaltje doden.

    … en dat wachten met behandelen erg onverstandig is.

    Hans

  • bella boares

    moet ‘patiënt’ dit dan niet lekker zelf weten?

    Eigenlijk vind ik het vreemd, dat als mensen per se een dergelijke behandeling willen ondergaan, dit niet gedaan wordt…

    Ik bedoel, als je iemand een contract laat ondertekenen dat hij bewust is van het feit dat het niet wetenschappelijk is en niet getest en dat de gevolgen niet bekend zijn; maw dat je jezelf als behandelend arts vrijpleit van schuld, dan zou je dit toch kunnen doen?

    Misschien ontdek je nog eens wat; de grootste ontdekkingen van de recente geschiedenis zijn per toeval gedaan!

    En er zijn toch ook mensen die überhaupt niet naar de dokter gaan, gewoon omdat ze er geen zin in hebben; zijn die dan ook strafbaar te stellen? Kijk, als die Kees Boegem mensen afraadt naar de dokter te gaan zonder een alternatief te bieden dat ook echt werkt, dan is het en eikel eerste klas. Punt, niks meer over zeggen.

    Maar die vrouw heeft toch zelf een brein? Daar kan ze zelf beslissingen mee maken end at is in dit land, godzijdank, nog altijd vrij toegestaan… Als zij geen behandeling wil volgen of een behandeling waarvan niet bewezen is dat hij werkt, moet ze dat zelf weten. Niet dan?

    Verder heb ik echt helemaal niks te melden over deze man of deze therapie. Ik ken beiden niet, en zo te zien heeft het ook niks te maken met andere alternatieve geneeswijzen, dus waarom zou ik? (ik vraag me eigenlijk ook af waarom ik hier aan begonnen ben, maar vooruit)

  • Hans

    bella boares schreef:

    >

    > moet ‘patiënt’ dit dan niet lekker zelf weten?

    >

    > Eigenlijk vind ik het vreemd, dat als mensen per se een

    > dergelijke behandeling willen ondergaan, dit niet gedaan

    > wordt…

    > Ik bedoel, als je iemand een contract laat ondertekenen dat

    > hij bewust is van het feit dat het niet wetenschappelijk is

    > en niet getest en dat de gevolgen niet bekend zijn; maw dat

    > je jezelf als behandelend arts vrijpleit van schuld, dan zou

    > je dit toch kunnen doen?

    Arts zou zeker probleem met de inspectie hebben. Er zijn zeer strikte protocollen voor experimentele behandelingen. Die staan zeker niet toe, dat dit op mensen wordt uitgeprobeerd zonder meer overtuigende in vitro resultaten en dierproeven.

    > Misschien ontdek je nog eens wat; de grootste ontdekkingen

    > van de recente geschiedenis zijn per toeval gedaan!

    Misverstand. In de meeste gevallen werd er wel degelijk gericht gezocht. Wel trekken de gevallen waarbij iets anders gevonden wordt dan waar gezocht wordt altijd meer aandacht.

    > En er zijn toch ook mensen die überhaupt niet naar de dokter

    > gaan, gewoon omdat ze er geen zin in hebben; zijn die dan ook

    > strafbaar te stellen? Kijk, als die Kees Boegem mensen

    > afraadt naar de dokter te gaan zonder een alternatief te

    > bieden dat ook echt werkt, dan is het en eikel eerste klas.

    > Punt, niks meer over zeggen.

    > Maar die vrouw heeft toch zelf een brein? Daar kan ze zelf

    > beslissingen mee maken end at is in dit land, godzijdank, nog

    > altijd vrij toegestaan… Als zij geen behandeling wil volgen

    > of een behandeling waarvan niet bewezen is dat hij werkt,

    > moet ze dat zelf weten. Niet dan?

    Ze kan niet een arts verplichten mee te werken aan een gedachtenkronkel van een kwakzalver.

    Ik vind het erg dom, dat ze een mogelijk levensreddende behandeling uitstelt om minder kans op orgaanschade (hart) te lopen. Die tumor wacht niet.

    > Verder heb ik echt helemaal niks te melden over deze man of

    > deze therapie. Ik ken beiden niet, en zo te zien heeft het

    > ook niks te maken met andere alternatieve geneeswijzen, dus

    > waarom zou ik? (ik vraag me eigenlijk ook af waarom ik hier

    > aan begonnen ben, maar vooruit)

    tsja, goeie vraag

    Hans

  • bella boares

    >>Ik vind het erg dom, dat ze een mogelijk levensreddende behandeling uitstelt om minder kans op orgaanschade (hart) te lopen. Die tumor wacht niet.<<

    Zoals ik al zei: moet ze toch zelf weten?

    Wat jij ervan vindt is geen standaard voor hoe het gebeurt of zou moeten gebeuren…

    Wat het overige betreft, lijkt me geen interessante discussie (zoals ik al zei, vroeg ik me al af waarom ik eraan begon…)

  • Bertje

    We kunnen er heel kort over zijn: de proef met een mens is al een keer gedaan. Sylvia Millecam kan het echter niet meer navertellen. Hoe kom je erop jezelf aan te bieden voor zo'n experiment?

  • Jolanda

    Een teveel aan zout wordt gewoon uitgeplast, dit onderzoek van Boegen heeft dus ook geen zin. Het is zelfs gevaarlijk te noemen, je geeft de patient een gevoel van hoop waardoor hij/zij andere behandelingen kan gaan diskwalificeren.

    http://www.dokterlutser.nl/archives/kees-boegem-stichting-sergio-zout-therapie/#more-89

    Hier lees je meer over Boegem en zijn therapie en vooral ook waarom het niet kan werken.

  • Dirk

    Beste mensen, jullie schrijven allemaal stukjes over zaken waarvan je gehoord hebt of wat je bij een ander (tegenstanders) gelezen hebt.

    Ik hoor niemand praten of schrijven over het (zeer grote) aantal kanker patienten dat overlijdt ondanks (of is er hier sprake van dankzij) de altijd gevaarlijke behandeling met chemo.

    Dus zijn de artsen die dit toepassen ook kwakzalvers? Want als bij een alternatieve behandeling iemand sterft ligt dat immers aan de verkeerd toegepaste behandeling!!

    Kortom zorg dat je eerst weet waar je over schrijft, probeer eens de statistieken van het KWF te beoordelen aan de hand van sterftecijfers en (werkelijke) doodsoorzaak.

    Boegem probeert tenminste de gebruikelijke halstarrigheid te doorbreken en vraagt om een deskundig en meetbaar onderzoek naar zijn theorie. Maar zelfs een door Sergio betaalt onderzoek wil niemand uitvoeren. Dat geeft te denken.

    Ik wens jullie veel wijsheid met mijn commentaar.