Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Spieren versterken in de rug

  • Jochem

    Hsllo,

    Ik heb een vraagje ik ben bij een alternatieve geneeswijze arts onder behandeling voor mijn rug en nek. Nu moet ik mijn rug en nek spieren sterker maken, nu heb ik 2 oefeningen gekregen van hem waarvan eentje met een spons. Nu heb ik iedere keer last van me rug dat er weet iets verschiet, en ik heb het idee dat die oefening helemaal niet werken. Nu heb ik dit met mijn arts besproken en hij zegt dat ik toch zo door moet gaan.

    Nu is mijn vraag ofdat iemand hier een of meerdere oefeningenkent om mijn ruspieren sterken te maken.

    Alvast bedankt!!!

    Mvrgr,

    Jochem

  • jessika

    Je zou eens moeten overwegen om een fysiotherapeut/manueel therapeut te bezoeken. Ook Mensendieck of Ceasartherapie kan goed helpen. Bespreek het eens met je huisarts!

    Groet, Jessika

  • Hans

    jessika schreef:

    >

    > Je zou eens moeten overwegen om een fysiotherapeut/manueel

    > therapeut te bezoeken. Ook Mensendieck of Ceasartherapie kan

    > goed helpen. Bespreek het eens met je huisarts!

    al die kwakzalvers!

    Gewoon beetje beweging helpt meestal ook.

    Hans

  • Hans

    Jochem schreef:

    >

    > Hsllo,

    >

    > Ik heb een vraagje ik ben bij een alternatieve geneeswijze

    > arts onder behandeling voor mijn rug en nek. Nu moet ik mijn

    > rug en nek spieren sterker maken, nu heb ik 2 oefeningen

    > gekregen van hem waarvan eentje met een spons.

    Een echte arts heeft mij ook eens vergelijkbaar advies gegeven. Hielp inderdaad, maar deed in begin ook af en toe meer pijn. Met een week of 2 was dat wel over.

    Probleem is, dat de gewrichten en pezen meer te verduren krijgen, als de spieren slap zijn.

    > Nu heb ik iedere keer last van me rug dat er weet iets verschiet, en ik

    > heb het idee dat die oefening helemaal niet werken. Nu heb ik

    > dit met mijn arts besproken en hij zegt dat ik toch zo door

    > moet gaan.

    >

    > Nu is mijn vraag ofdat iemand hier een of meerdere

    > oefeningenkent om mijn ruspieren sterken te maken.

    Als je nooit zoiets gedaan hebt en ook weinig lichamelijk werk doet, helpt alles zo ongeveer, denk ik. Zorg wel, dat je die arme spieren niet forceert. Genoeg pauze inlassen. Na een paar dagen kunnen ze waarschijnlijk al een stuk meer aan.

    suc6,

    Hans

  • Jessika

    Beste Hans,

    Dat je niet erg gecharmeerd bent van het alternatieve circuit is mij en vele met mij meer dan duidelijk.

    Toch vind ik vaak dat je wel erg doordraaft. Neem nu dit geval. Je kunt toch niet in redelijkheid beweren dat fysiotherapie hedentendage nog als alternatief kan worden aangemerkt?? Hetzelfde lijkt mij het geval voor de bewegingstherapeuten als Ceasar en Mensendieck. Het is nu eenmaal zo dat veel mensen niet goed bewegen. Deze mensen kunnen met de juiste oefening en begeleiding hun spieren beter leren gebruiken en zo hun klachten verminderen.

    Je noemt een tandarts toch ook geen kwakzalver, omdat je geen gaten krijgt als je maar regelmatig je tanden poetst…!

    Ik ben het echt even kwijt hoor!

    Groet, Jessika

  • merel

    JOchem

    het zijn niet alleen je rugspieren die je moet versterken maar ook je buikspieren want die nemen heel veel van je rug over. Ga naar een fysiotherapeut die heeft meestal een sportzaal bij de praktijk daar kan je met toestellen onder begeleiding zowel de rug en buikspieren versterken. Heeft de fysio bij jou dat in de buurt niet dat kan je naar een goede sportschool gaan maar dan betaal je natuurlijk voor.

    En ik kan zeggen het helpt goed uit ervaring en dit heeft absoluut niets met kwakzalverij te maken

  • bella

    Zo hans,

    Jij durft wel, hoor; medische adviezen geven en gezondheidsclaims maken… ben jij wel medisch geschoold?

    Volgens mij heb je hier behoorlijk kwakzalverige neigingen… pardon me!