Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

opgezette ogen

  • Judith

    Betste mensen,

    sinds 2 jaar heb ik opgezette ogen.

    Mijn huisarts staat voor een raadsel .

    Hoe kom ik er vanaf?

    Ik ben 45 jaar en goed gezond.

    Heeft iemand en tip voor mij?

    Het is niet pijnlijk, maar geen gezicht.

    bij voorbaat dank,

    groetjes,

    Judith

  • merel

    probeer eens theezakjes of komkommer baat het niet dan schaadt het niet

  • Hans

    merel schreef:

    >

    > probeer eens theezakjes of komkommer baat het niet dan

    > schaadt het niet

    da's lang niet altijd zeker

    Hans

  • Jessika

    Puur uit nieuwschierigheid: Wat denk jij dat de risico's zijn bij het gebruik van komkommer of theezakjes, behalve misschien het te lang uitstellen van medisch noodzakelijke hulp?

    Groet, Jessika

  • Hans

    Jessika schreef:

    >

    > Puur uit nieuwschierigheid: Wat denk jij dat de risico's zijn

    > bij het gebruik van komkommer of theezakjes, behalve

    > misschien het te lang uitstellen van medisch noodzakelijke

    > hulp?

    Dat uiteraard. (Maar als de open de huisarts geen acuut probleem ziet, zal dat wel meevallen.)

    Maar misschien meer: ogen bevatten een flink zenuwkanaal, dat direkt in de hersenen uit komt. Sommige theesoorten bevatten (waarschijnlijk) stoffen, die bij direkte inname in het bloed (dus niet via de maag) aanzienlijke schade kunnen aanrichten.

    De kans lijkt me erg klein, dat dit specifieke geval op deze manier schade zou veroorzaken, maar als de kans, dat het baat, ook niet heel groot is, zou ik er liever van af zien.

    Hans

  • judith

    Beste mensen,

    theezakjes en komkomers helpen niet!

    Dat heb ik ook al geprobeerd.

    Die opgezette ogen, tís geen gezicht!

    Bedankt voor jullie reacties.

    Ik loop nu bij een osteopaat, misschien levert dit me iets op.

    vriendelijke groeten,

    Judith

  • Jessika

    Hans,

    Dank voor je heldere uitleg! Ik zou er zo niet bij hebben stilgestaan en moet zeggen dat het inderdaad best wel het overwegen waard is, hoewel ik (net als jij?) niet echt acuut gevaar zie in m.n. komkommer.

    Groet, Jessika

  • Hans

    in het algemeen kan het anders gebruiken van alledaagse middelen wel eens gevaar opleveren.

    aan het ‘normale’ gebruik zijn we in de loop van een paar miljoen jaar evolutie wel aangepast.

    Hans

  • merel

    Als je kamiile thee gebruikt kan het geen kwaad en komkommer ook niet , dit heeft ook niks met alternatieve geneeskunde te maken, maar gewoon met huis en tuinmiddeltjes.

    En hans ben ook geen voorstander van alternatieve geneeswijze maar zoals jij je er mee bezighoud is volgens mij ook niet gezond lijkt wel of je er een dagtaak aan hebt om alles tegen te spreken. En vindt je reactie wat overdreven op de theezakjes

  • fr

    Je kunt een oogbadje nemen met thee van ogentroost-kruid. Overleg vooraf met je arts en zoek informatie erover via Google.