Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

iemand helpen?

  • Anuschka

    Hopelijk kan iemand mij helpen….?!

    Mijn vriend heeft inmiddels ongv 6x een klaplong gehad, hij is al 3x hiervoor geopereerd. Hij is in een academisch longcentrum geweest, dus daar zijn goeie artsen. Nu snappen zelfs de artsen niet meer waarom zijn long iedere keer inklapt. Nu zaten we te denken.. zou er een bepaalde alternatieve geneeswijze zijn die helpt? Je hoort hier vaak dingen over (mensen die ineens van hun klachten af zijn), dus vandaar.

    Kan iemand mij vertellen of er een bepaalde geneeswijze is die we kunnen uitproberen?

    Groeten, Anuschka

  • Hans

    er zijn vast nog wel wat kwakzalvers, die je van geld af willen helpen en valse hoop willen geven.

    Hans

  • Ivar Mol

    Beste Anuschka

    Zoals bij veel aandoeningen kan je ook hier zeggen dat een klaplong niet als een lostaatnde fysieke gewaarding optreedt. Er is een oorzaak dat je vriend deze klaplong krijgt en deze oorzaak ligt meestal op het emotionele vlak.

    Zoals stress hoofdpijn kan genereren, zo kan een emotionele blokkade ook een klaplong genereren. Met reguliere middelen kan je de hoofdpijn weghalen, maar zolang de stress blijft bestaan komt de hoofdpijn steeds weer terug.

    Belangrijk is dus de emotionele oorzaak te achterhalen. Dit kan middels een alternatieve therapie, maar dat is echt niet gelijk nodig. Wat heel belangrijk is, is om niet rationeel te gaan proberen achterhalen wat de blokkade is. Emotionele blokkades moet je emotioneel benaderen, niet rationeel zoals je rationele problemen rationeel moet benaderen en niet emotioneel.

    Veel sterkte,

    Ivar

  • Hans

    jaja, wat een hoop onzin!

    Hans

  • Ivar Mol

    Niet echt.

    Dat stress veel ziekten veroorzaakt en je weerstand omlaag helpt is een gegeven en dus geen onzin.

  • sunny

    Als je het hebt over emoties die met de longen te maken hebben denk dan aan:

    verdriet ,angst om het leven in je op te nemen,

    en ruimte voor jezelf innemen /niet innemen.

    Verder is stress een belangrijke component in het hele verhaal.

    Denk eens terug:

    is er het afgelopen half jaar tot anderhalf jaar iets gebeurt in zijn leven wat hem heeft getriggert en link dat dan aan de trefwoorden angst, verdriet en ruimte nemen voor jezelf!

    Als je je bewust bent van wat er speelt / heeft gespeelt dan ben je al een stap verder.

    succes.

  • Hans

    Ivar Mol schreef:

    >

    > Niet echt.

    > Dat stress veel ziekten veroorzaakt en je weerstand omlaag

    > helpt is een gegeven en dus geen onzin.

    Ik ontken niet dat stress invloed heeft op het verloop van ziekten.

    Sluit echter eerst alle andere oorzaken uit en hecht er niet te veel waarde aan.

    Hans

  • H@ns

    Hallo Anuschka,

    Ik ben het volkomen met Sunny eens, misschien is er bij jou in de buurt een hypnotherapeut in de buurt en vraag of die wat voor je kan doen, trek je verder niets aan van die kretiekelingen die mogen er ook zijn of het terecht is is een andere zaak

    Ik wens je het beste groeten H@ns.

  • Hans

    Wat zijn kretiekelingen?

    Hans

  • H@ns

    Wat denk je zelf ?

    H@ns.