Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Klysma/darmspoeling

  • Soraya

    Hoi allemaal,

    Ik vroeg me af of 1 van jullie (of meerdere ;)) weet waar je in de omgeving van Nijmegen een goede klysma/darmspoeling therapie/behandeling kan krijgen.

    Alvast bedankt

    Groetjes

    Soraya

  • Hans

    Soraya schreef:

    >

    > Hoi allemaal,

    >

    > Ik vroeg me af of 1 van jullie (of meerdere ;)) weet waar je

    > in de omgeving van Nijmegen een goede klysma/darmspoeling

    > therapie/behandeling kan krijgen.

    vraag huisarts?!

    lijkt me in het algemeen niet iets om zonder medisch advies te doen.

    Hans

  • Soraya

    Ik heb medische redenen genoeg, niet dat die jou of iemand anders dat wat aangaat, zie andere prikbord van de Alternatievegeneeswijzen.startpagina.nl daar heb je Louis echt een zeikert die totaal verkeerde antwoorden geeft op mijn vraag. Wat een diebiel is dat zeg.

    Maar bedankt voor je tip, ik ga morgen naar de allergoloog en eens kijken of zij wat weet. Heb wel een adresje gevonden maar echt overtuigt of ze goede expertise hebben, ben ik niet.

  • jessika

    Bij de drogist kun je zonder recept (of begeleiding) microlax kopen. Dit is een zogenaamd microclysma. De meer rigoureuze laxeermethoden kun je volgens mij beter met je huisarts bespreken, omdat het niet zonder gevaar is om dit zonder medische begeleiding te doen. Ik heb zelf wel bedenkingen bij zogenaamde kuuroorden waar men grof geld verdiend aan het op grote schaal toedienen van clysma's. Houd ook in je achterhoofd dat het veelvuldig laxeren uiteindelijk een luie darm tot gevolg heeft, waardoor je steeds moeilijker zelf kunt ontlasten. Veel sterkte met het vinden van een betrouwbar adres!

    Groet, Jessika

  • jessika

    Nog even ter aanvulling op mijn bericht: Ik meen te begrijpen dat je je darmen wilt reinigen om van allergische klachten af te komen. In dit geval is het misschien te overwegen om een (sap) vastenkuur te volgen. Dit is wat minder belastend voor je lichaam, maar het resultaat is hetzelfde: je hebt je darmen zo leeg mogelijk gemaakt. Even nog een kleine waarschuwing: Je darmen zijn dan een poosje nauwelijks belast, waardoor je behoorlijk geobstipeerd kunt raken voordat ze weer echt aan het werk gaan.

    Groet, Jessika

  • Soraya

    Hoi Jessika,

    Bedankt voor je berichtjes

    Ik heb met de allergie-verpleegkundige gesproken en ik heb besloten om de spoeling door “een ziekenhuis” te laten doen. In ieder geval door iemand die daarvoor de (medische) diploma's heeft behaald. Op internet heb ik het 1 en ander gezocht en als ik dan vroeg (bij verschillende “privé klinieken”) naar diploma's of iets dergelijks kreeg ik antwoorden terug zoals: wij hebben al jaren ervaring met darmspoeling. Nou dat ga ik dus niet riskeren. Dus dan probeer ik het in een ziekenhuis te laten verrichten. Verder: Laxeermiddeltjes werken niet bij mij. Ik heb een paar jaar geleden ook wat laxeerpilletjes naar binnengewerkt en op een gegeven moment werken ze niet meer. Niet dat ik verslaafd was of zo hoor haha. Nee wel met tussenperiodes van 1 maand of langer per pil/kuur.

    doeg doeg

  • louis

    zie mijn reactie op alt.geneeswijzen