Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraag over lage bloedsuikerspiegel

  • Bianca

    Dag mensen, ik zoek advies.

    De huisarts heeft met bloedonderzoek uitgevonden dat ik een te lage bloedsuikerspiegel heb, namelijk waarde 2,5 terwijl ik zelfs nog opweg naar de bloedbank een banaan had gegeten en zo'n anderhalfuur daarvoor had ontbeten (bruinbrood met chocopasta). Dus wellicht was de waarde als ik helemaal niet gegeten had nog lager geweest.

    Ik weet niet wat ik nu moet doen: veel meer suiker gaan eten? Dat idee staat me nogal tegen. De huisarts zegt dat als ik last krijg van mijn lichamelijke klachten (wazig zien, duizelig etc.) ik gewoon druivesuiker moet nemen of een kop thee met suiker. Mijn gevoel zegt dat dit een raar advies is, want ik wil me gewoon altijd fit en gezond voelen! Ik ben erg veel moe en zie bleek en heb ook huidproblemen (onderhuidse ontstekingen). Wie weet wat ik moet doen, of wat voor alternatieve diagnose of behandeling zou mij verder kunnen helpen?

    Viendelijke groeten,

    Bianca

  • louis

    Het advies van je huisarts lijkt je misschien wat vervelend(leef gezond,wil gezond blijven) maar diabetes is ernstig genoeg om af te stappen van alternatieve behandeling en op het advies van je huisarts te varen. Mijn moeder heeft op haar 85 ste diabetes, type 2, gekregen. Diabetes 2 wordt ook wel“oudersdomsdiabetes”genoemd. Ik weet niet hoe oud je bent maar volg en luister naar je huisarts omtrent dieet, medicatie etc.

    Sterkte.