Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wel of geen wet

  • stephanie

    Na de dood van Sylvia Millecam wordt er veel gespeculeerd over een wet op alternatieve geneeswijzen bent u het daarmee eens of niet Dus mijn stelling is eigenlijk: moet er een wet komen op alternatieve geneeswijzen???

    Ps. met reageren zou u mij zeer helpen met mijn scriptie.

  • Jessika

    Ik denk dat het heel erg goed zou zijn als er controle komt op alternatieve genezers. Dit zou de goeden eindelijk eens van de slechten scheiden en voor de patiënt is het dan een stuk gemakkelijker kiezen. Op dit moment is het eigenlijk te onoverzichtelijk om een goede keuze te maken uit de veelheid aan therapeuten en therapiën die worden aangeboden. Als er een structuur wordt aangebracht en er op een goede manier gecontroleerd wordt, zou dat de patiënt erg kunnen helpen.

    Groet, Jessika

  • Thomas

    Je kan ook veel info vinden op het forum van www.skepp.be

  • Tino

    Een wet is niets mis mee, maar werkt die wet op het voorkomen van fouten in de reguliere sector wel? P.s. indien iemand een bewuste keuze maakt voor iets wat men het beste wenst voor zichzelf en echter niet werkt zegt niets over fout.

  • Thomas

    Fouten in de geneeskunde worden juridisch vervolgd.

    Waarom niet alterneuten die mensen oplichten met nepbehandelingen?

  • Hanneke

    Fouten in de geneeskunde juridisch vervolgd???? Lachuh ….

    Als een arts mondeling durft toe te geven dat hij een fout gemaakt heeft verteld hij er in dezelfde zin bij dat hij dat nooit op papier zal bevestigen. Ik spreek uit ervaring !!

  • Thomas

    Er zijn ganse procedures tegen artsen die fouten maken. Fouten maken is menselijk, en de perfectie eisen van artsen is dan ook onredelijk. Wel kan mijn perfectie nastreven.

    In de universitaire ziekenhuizen in de VS komen trouwens elke week commissies samen om te kijken wat fout liep. Bestaat zo'n controlesysteem in de alterneuterij?

    Het geval Millecam heeft Nederland nu wakker geschud en men beseft dat men veel te laks is tegen alterneuterij. Baat het niet dan schaadt het niet gaat niet op.