Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Help mij met mn onderzoek!

  • kyra

    Beste mensen,

    Ik ben 5e jaars studente natuurgeneeskunde en ben bezig met mn eindscriptie over specifieke aandoeningen en karakter. Is het zo dat mensen met een bepaald karakter bepaalde “vatbaarder” zijn voor bepaalde ziektes.

    Voor mijn controlegroep heb ik nog 12 mensen nodig die even over de mail een vragenlijst willen invullen.

    Zouden jullie mij daarbij kunnen helpen?

    Dat zou echt te gek zijn aangezien ik 29 mei als deadline heb!!!

    Mijn mailadres is kdvreeze@hotmail.com, dan stuur ik het enqueteformulier toe.

    Alvast bedankt, groetjes, Kyra

  • jon

    5 jaar natuurgeneeskunde? Aan de universiteit van Harderwijk? En natuurlijk hebben boze mensen meer kans op een hartinfatct, en homofiele mensen zijn vatbaarder voor Aids. En ik ben vatbaarder voor een depressie! Wat zonde van je tijd, volg liever een serieuze studie, in plaats van 5 jaar te besteden aan een vaag gevoel van betekenis.

    Jon (arts)

  • monique

    Jon, een ieder staat vrij om te studeren wat hij/zij wilt. Trouwens, wat voor een arts ben je in vredesnaam wanneer je iemand die natuurgeneeskunde studeert op deze manier afzeikt. Ga je op deze manier ook met je patiënten om?

  • Jessika

    Jeetje Jon, waar heb je last van? Als ik het zo beluister heb jij je opleiding tot arts in ieder geval voor niets gedaan, ik moet er niet aan denken dat jij mij zou moeten behandelen, met de botte bijl noemen ze dat!

    Groet, Jessika

  • kyra

    Beste Jon,

    Jammer dat je er zo over denkt maar je staat helaas niet alleen. Zelfs ben ik ook gediplomeerd arts en ben, m.b.v. deze studie, bezig met de verdieping van mijn vak. Respect voor beide vakgebieden is denk ik op zijn plaats, zowel de reguliere als de complementaire geneeskunst hebben ons veel te bieden.

    Groet, Kyra

  • Sten

    Ik ga nooit naar mijn huisarts, die man is volkomen afgebrand (geestelijk) en luistert toch nooit naar wat je zegt. Hij vraagt altijd aan mij: wat verwacht je dan van mij? Ja hallo, je verwacht van en arts toch dat hij weet wat je mankeert! Niet dus!!!!

    Sten

  • sjors

    Ik heb een sterk vermoeden dat een iets andere opstelling en/of verwachtingspatroon t.o.v. een huisarts tot een, binnen jouw belevingswereld, veel positievere diagnose zou resulteren.

    Huisartsen krijgen doorlopend te maken met confronterende figuren die wel eens even zullen vertellen hoe de zaken in elkaar zitten terwijl diezelfde artsen ondertussen hun energie veel liever zouden spenderen aan die catagorie mensen die niet continue lopen te zeiken over de allopathische geneeskunde!

    Het feit dat jij denkt te kunnen bepalen dat iemand geestelijk is afgebrand geeft aan dat jij toch minstens een (reguliere) psychologische studie achter de rug zou moeten hebben maar helaas heb ik daar sterke twijfels bij.

    De gedachte aan een min of meer latente projectiedrang komen, in dit geval, eerder bij mij op!

    sjors

  • Sten

    Ach man wat je zegt ben je zelf! :o

    Dat weet iedere afgestudeerde psycholoog.

    Sten

  • sjors

    ,,,en dit is dan het hoogst haalbare resultaat van 14 dagen hersenen pijnigen in een poging je intelligentieplafond te overstijgen om een antwoord te produceren?

    “wat je zegt ben je zelf!” is het niveau dat men in groep 3 van de basisschool al achter zich heeft gelaten en “Dat weet iedere afgestudeerde psycholoog” geeft inderdaad aan dat je op dat psychologisch vlak maagdelijk bent!

    Twee conclusies die volkomen legitiem zijn daar je blijkbaar het belevingsniveau, afgaande op je schrijven en redeneringen, van een zesjarige hebt en vervolgens zal dus niemand je je uitlatingen kwalijk zal nemen.

    sjors

  • joyce

    mei is al voorbij ,sorry!!!!