Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Medisch vakblad trekt frontaal ten aanval tegen farmareuzen

  • novanutriaan

    Wetenschappelijk bewezen is het dat doodsoorzaak nummer 3 in de USA is het foutief voorschrijven van medicatie en of verkeerde dosis!

    Groetjes,

    Marina

  • karin

    novanutriaan schreef:

    >

    > Wetenschappelijk bewezen is het dat doodsoorzaak nummer 3 in

    > de USA is het foutief voorschrijven van medicatie en of

    > verkeerde dosis!

    Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar dit lijkt me niet te kloppen.

    Verder ben ik het grotendeels met Tom eens dat de controle op de klassieke geneeskunde veel groter is dan de controle op de alternatieve geneeswijze. Therapieen moeten worden onderzocht op effectiviteit. Een behandeling kun je niet effectief noemen als je toevallig iemand kent die er baat bij heeft gehad. Daarbij moet een therapie toch ook wel enigzins biologisch plausibel zijn (oorkaarsen bij allerlei kwalen is niet echt biologisch plausibel).

    Monique….Welke kudde dieren zijn gebaat bij alternatieve geneeswijzen? en welke mensen. Zijn de therapieen evidence-based?

  • Koen

    Tom, wat zeg jij tegen patienten met ME (restcategorie)?

  • novanutriaan

    Hoi Karin,

    Dit staat o.a. in een vakblad gezondheidsnieuws en Vitality.

    Groetjes,

    Marina

  • Hans

    'Doodsoorzaak nummer 3' lijkt me wat hoog.

    Maar je zult moeten toegeven, dat het met werkzame middelen makkelijker is mensen dood te krijgen dan met onwerkzame.

    Ben overigens benieuwd hoe het met de ‘overdosis’ homeopathische middelen is afgelopen. Er was een groepje gezonde sceptici in België van plan om zoiets te gaan doen voor een tv-programma :)

    Hans

  • Frans

    Beste Hans,

    Vraag het aan Tom.

    Frans

  • Thomass

    Neen

  • Thomass

    Springlevend. Ik nam een overdosis belladonna en slangengif. Homeopatisch verdund, dus gewoon een beetje water.

    Stel dat ik dat onverdund zou nemen, die belladonna, of bv. een overdosis aspirientjes. Dan kunnen ze me wegdragen. Ziedaar het verschil.